Tuoteryhmät

Tarjoukset

Tilaus- ja toimitusehdot 

 

Seuraavia ehtoja sovelletaan Kelkkakuume Oy:n (Y-tunnus 0558227-3) ja sen asiakkaiden välisessä suhteessa internetin välityksellä tapahtuvassa kuumeshop.fi verkkokaupassa. Kelkkakuume Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia toimitusehtoja. 

  • Kuumeshop.fi verkkokauppa on tarkoitettu yli 15-vuotiaille asiakkaille, alle 18-vuotias voi tehdä huoltajansa luvalla verkkokaupastamme luotottomia ostoksia. 

  • Yritykset voivat käyttää kuumeshop.fi palveluja, kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske heitä. 

Kelkkakuume Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä (ForceMajeure). Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Kelkkakuume Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Kelkkakuume Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.  

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut ja tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.  

Verkkokaupan ostoskori ei ole varaava. 

Pidätämme oikeuden peruuttaa kaupan, mikäli tilaamaasi tuotetta tai palvelua ei voida toimittaa tai korvata vastaavalla. Korvaavissa tuotteissa on asiakaspalvelumme yhteydessä tilaajaan sähköpostitse. 

  • Hyväksyt yleiset ehdot ja vakuutat antamasi tiedot oikeiksi tilauksen yhteydessä, rekisteröitymällä tai käyttämällä muita sivustomme palveluja, kuten yhteydenottolomakkeita. 

Hyväksymällä yleiset ehdot annat Kuumeshop.fi verkkokaupan asiakaspalvelulle luvan olla sinuun yhteydessä sähköpostitse asiakkuuteen liittyvien tietojen ja etujen tiedottamisesta. 

1. Toimitustavat 

Toimitus tapahtuu Postin, Matkahuollon, muun rahtiyhtiön kautta tai noutamalla Kelkkakuume Oy:n myymälästä, myymälän aukioloaikana alla mainitusta osoitteesta. Saatavilla olevat toimitustavat ja toimituskustannukset riippuvat tilauksen sisällöstä. Näet saatavilla olevat toimitustavat ostoskorissa, kun olet lisännyt ostoskoriin halutun määrän tilattavia tuotteita. Kelkkakuume Oy pidättää oikeuden vaihtaa toimitustapaa, jos tuotteen toimitus ei onnistu asiakkaan valitsemalla toimitustavalla esimerkiksi painorajoitusten vuoksi. Kelkkakuume Oy on tarvittaessa yhteydessä asiakkaaseen, mikäli toimitustapa vaihdetaan. 

Yhteystiedot ja noutopiste: 

Kelkkakuume Oy 

Takojantie 1 

90410 Oulu 

Toimitamme lähetyksiä pääsääntöisesti Manner-Suomen alueella, muissa tapauksissa tiedustele toimitusmahdollisuuksia asiakaspalvelusta. 

Tarkasta lähetyksen pakkauksen kunto vastaanoton yhteydessä. Mikäli pakkaus on vioittunut kuljetuksen aikana ja epäilet tuotteen olevan mahdollisesti vaurioitunut, pyydä asia merkitsemään vastaanottokuittaukseen.  

Jos tilaamasi tuote on vaurioitunut kuljetuksessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme!   

2. Toimitusaika 

Varastostamme heti saatavilla olevat tuotteet lähetetään pääsääntöisesti seuraavana mahdollisena arkipäivänä verkkokaupassa ilmoitetun toimitusajan puitteissa. Jos tilausta ei voida varastotilanteesta tai muusta syystä johtuen toimittaa luvatussa ajassa, otamme asiakkaaseen yhteyttä tilanteen selvittämiseksi. Mikäli tilauksella on useampia toimitusaikoja sisältäviä tuotteita, pyrimme toimittamaan lähetyksen yhdellä toimituksella pisimmän ilmoitetun toimitusajan puitteissa. 

Pakettia säilytetään kohdassa 1 määriteltyjen palveluntarjoajien noutopisteissä saapumisilmoituksessa ilmoitetun ajan paketin saapumisesta. Mikäli et itse pääse noutamaan lähetystä, allekirjoita valtakirja, jolla voit valtuuttaa toisen henkilön noutamaan lähetyksen puolestasi. Henkilöllisyys on aina todistettava noudon yhteydessä. 

Kun olet vastaanottanut lähetyksen, pidä tuotteet olennaisesti muuttumattomina ja vähentymättöminä kunnes olet päättänyt pitää tuotteen.   

3. Toimituskulut 

Tilausjärjestelmä laskee toimituskulut asiakkaan valitsemille tuotteille ostoskorissa.  

Mikäli toimituksesi palautuu noutamattomana takaisin lähettäjälle, veloitetaan uudelleen lähetyksestä aiheutuvat kulut asiakkaalta.  

4. Maksutavat 

Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan pääsääntöisesti tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa yleisimmillä maksutavoilla. Pankkien verkkomaksupainikkeilla, debit- ja credit-korteilla, lasku- ja osamaksupalveluilla sekä mobiilimaksutavoilla.  

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan. 

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7 
Innova 2 
Lutakonaukio 7 
40100 Jyväskylä 
www.paytrail.com  

5. Hinnat 

Tuotteet toimitetaan tilaushetkellä voimassa olleella hinnalla.  

Pidätämme oikeuden muuttaa hintoja ja tarjouksia. 

Kelkkakuume Oy pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin, sekä varaa oikeuden kaupan purkamiseen tai peruuttamiseen selvän hinnoitteluvirheen johdosta. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan verkkokaupassamme sitä, että hinta poikkeaa selvästi ja merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta. Poikkeamalla tarkoitetaan esimerkiksi tuotteen hinnan olevan verkkokaupassa 0,00 euroa, tai tuotteen hinta poikkeaa selvästi yleisestä hintatasosta, että tilauksentekijän katsotaan ymmärtävän hintatiedon olevan virheellinen.   

Kuluttajille suunnatun verkkokaupan hinnat ilmoitetaan euroissa (€) ja hintoihin sisältyy alv 24 %. Riippumattomat muutokset, kuten raaka-ainehintojen, arvonlisäveron, valuuttakurssien tai muiden julkisten maksujen muutokset voivat nostaa tuotteiden verkkokaupassa esitettäviä hintoja. 

Alennuskoodit ja tarjoukset 

Kelkkakuume Oy tarjoaa välillä alennuksia ja tarjouksia alennuskoodeilla tai ilman koodia. Alennuskoodit ovat normaalisti kertakäyttöisiä 1 kerran/asiakas, ellei kyseessä ole aikaan tai asiakkuuteen rajoitettu alennuskoodi. Alennuskoodeille on aina määritelty päättyvä voimassaoloaika. Kelkkakuume Oy ei vastaa alennuskoodeista tai tarjouksista, joita on luvattu kolmansien osapuolien puolesta. 

6. Omistusoikeus 

Tuotteet ovat Kelkkakuume Oy:n omaisuutta, kunnes ne on kokonaisuudessaan maksettu. 

7. Tuotetiedot ja asiakkaan vastuu 

Kelkkakuume Oy pyrkii pitämään tuotteiden tiedot ajantasaisina ja virheettöminä, mutta ei vastaa niiden oikeellisuudesta ja pidättää oikeuden muuttaa tuotetietoja ilman eri ilmoitusta.  

Verkkokaupasta tilatut varaosat,

Vertaa aina tilaamaasi tuotetta entiseen osaan ja varmista sen sopivuus käyttötarkoitukseesi. Kelkkakuume Oy ei vastaa väärän osan käyttämisestä aiheutuneista mahdollisista aineellisista, aineettomista tai henkilövahingoista.  

Emme myös vastaa verkkokaupasta ostetun tuotteen soveltuvuudesta tai tuotteen käyttötarkoituksesta asiakkaalle.  

8. Vaihto-, palautus- ja peruutusoikeus 

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.  

Sähkö-osilla ei ole vaihto-, eikä palautusoikeutta.  

Asiakas vastaa ensisijaisesti vaihdosta tai palautuksesta aiheutuneista kuluista.  

Mikäli haluat peruuttaa tilauksen, eikä se ole ehtinyt lähteä vielä kuljetukseen, koko tilauksen peruutus on mahdollista. Ota heti yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@oulunkonekauppa.fi 

Lähetyksen noutamatta jättäminen ei tarkoita kaupan peruutusta. 

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot: 

• Yhteystietosi, puhelinnumero, sekä pankkitilinumerosi IBAN-muodossa 

• palautuksen syy 

• sekä kopio Kelkkakuume Oy:n tilausvahvistuksesta 

Palautusosoite: 

Kelkkakuume Oy, Verkkokauppa palautus  

Takojantie 1  

90410 OULU 

Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan 14 vrk sisällä palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Maksu palautetaan Paytrailin suojatussa palvelussa ilmoittamallesi IBAN-muotoiselle tilille tai alkuperäiselle maksutavalle.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. 

9. Takuuasiat ja reklamaatiot 

Takuuasioissa ja mahdollisissa reklamaatiotapauksissa on otettava viipymättä yhteyttä kuumeshop.fi asiakaspalveluun mahdollisen vian selvittämiseksi ensisijaisesti kirjallisesti sähköpostilla. Käsittelemme asiat tapauskohtaisesti.  

  • Liitä sähköpostiin kopio kuitista tai tilausnumero, yhteystietosi, vapaamuotoinen vikakuvaus ja kuva viallisesta tuotteesta, mikäli se on mahdollista. Otamme teihin yhteyttä jatkotoimenpiteitä varten. 

  • Takuuhuolto tai reklamaatiopalautuksissa tuote on pakattava hyvin. Heikosti pakatut ja kuljetuksessa vioittuneita tuotteita ei korjata, eikä hyvitetä. Saat meiltä lähetystä varten Postin sopimusnumeron, joka on liitettävä toimitukseen! Laita lähetyksen mukana myös yhteystietosi. 

Kuluttajasuojalain mukaisesti asiakkaan on ilmoitettava virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. 

Takuu ei kata ukkosvaurioita, tuotteiden väärinkäyttöä tai muita ohjeiden laiminlyöntiä, mukaan lukien asiakkaan puolesta sattuneita asennusvirheitä tai fyysisiä tuotteen rikkoutumisia. 

10. Erimielisyyksien ratkaiseminen 

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Riita-asiat käsitellään käräjäoikeudessa. 

Päivitetty 23.2.2023, 22.9.2023, 1.11.2024